سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین 24

نحوه تمیز کردن لاستیک های خود را در 4 مرحله آسان بیاموزی

 

نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو فقط در چهار مرحله

شما داخل و خارج ماشین خود را تمیز کرده اید و از شر خرده های باقی مانده و لکه های آزاردهنده روی شیشه جلو خلاص شده اید - اما لاستیک های شما چطور؟ احتمال زیادی وجود دارد که تمام فرسودگی و پارگی لاستیک‌های شما     باعث شده است که به عشق بیشتری نیاز داشته باشند   ! خوشبختانه، تمیز کردن لاستیک های خودرو شما آسان است و می توان آن را در چهار مرحله آسان انجام داد.

نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو فقط در چهار مرحله

لاستیک های شما تنها بخشی از خودرو شما هستند که با جاده در تماس هستند. یعنی معمولا اولین چیزی هستند که کثیف می شوند! و در حالی که کمی کثیفی آسیبی نمی‌بیند، چیزی که می‌تواند زیر کثیفی و کثیفی پنهان شود - به میخ‌ها، ترک‌های دیواره کناری و آج‌های کم یا ناهموار فکر کنید. این چهار مرحله آسان را دنبال کنید تا لاستیک‌های خود را تمیز کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید آیا زمان لاستیک‌های جدیدفرا رسیده است؟

1- همه ابزار و مواد خود را جمع کنید.

برای شروع فرآیند شستشوی لاستیک، به یک سطل، حوله های میکروفیبر، یک شلنگ و نازل اسپری و یک برس نرم نیاز دارید. برای تمیز کردن عمیق تر، از یک کارواش خانگی فشار کم، یک دستکش اپیلاسیون و یک برس چرخ استفاده کنید.

از مواد تمیزکننده غیر ساینده مانند صابون ظرفشویی وآب گرم استفاده کنید. اگر کنجکاو هستید که چگونه لاستیک های ماشین را به طور طبیعی تمیز کنید، سعی کنید از مخلوط 70/30 سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید.

2- همه چیز را خوب آبکشی کنید.

بعد از اینکه ابزار و مواد خود را جمع آوری کردید، تمام کثیفی های شل را با استفاده از نازل اسپری خود یا کارواش خانگی (در صورت داشتن) شستشو دهید. سعی کنید آب را از زوایای مختلف – بالا، پایین و هر دو طرف – برزید تا بیشترین کثیفی از داخل لبه خارج شود.

3- لاستیک را کاملا بشویید و بشویید.

بعد از اینکه لاستیک را آبکشی کردید، سطح آن را کاملا بشویید. با لاستیک ها شروع کنید و به سمت رینگ حرکت کنید تا از ریختن لکه لاستیک روی صفحه تمیز چرخ جلوگیری کنید. با برس موی خود، لاستیک را با آب گرم و صابون ظرفشویی بشویید (حدود یک قاشق غذاخوری صابون در هر گالن آب). برای کثیفی چسبیده، بگذارید مخلوط صابون چند دقیقه روی لاستیک بماند تا همه چیز نرم شود. سپس، شستشو و آبکشی را به میزان لازم تکرار کنید.

هنگامی که لاستیک های شما برق می زند، می توانید شروع به شستشوی سطح چرخ کنید. صفحه چرخ را خیس کنید و از برس خود با آب گرم و صابون استفاده کنید تا همه چیز را بشویید. اگر می‌خواهید یک محلول تمیزکننده طبیعی روی چرخ‌های خود بمالید، مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری بریزید و روی چرخ‌ها بپاشید تا لکه‌ها ذوب شوند.

از یک برس کوچکتر برای مقابله با نقاط سخت تر روی چرخ ها استفاده کنید، سپس لاستیک و چرخ را با یک حوله تمیز و میکروفایبر کاملاً خشک کنید.

4- برای درخشندگی بیشتر از موم استفاده کنید.

در حالی که استفاده از واکس کاملاً ضروری نیست، این آخرین مرحله عالی برای زیبا سازی لاستیک‌های شما است. برای حداکثر نتیجه، کرم یا موم خمیری را با دستکش اپیلاسیون بمالید و حتماً دستورالعمل های ارائه شده روی ظرف را دنبال کنید. پس از استفاده از موم، با یک پارچه میکروفیبر به آن پولیش نهایی بدهید و از آن درخشش شگفت انگیز شگفت زده شوید!

چرا باید لاستیک های خود را به طور مرتب تمیز کنید؟

اگر می‌خواهید ماشینتان بهترین ظاهر را داشته باشد، تمیز کردن لاستیک‌هایتان مهم است! از آنجایی که لاستیک‌ها تنها بخشی از خودرو شما هستند که هنگام رانندگی جاده را لمس می‌کنند،

جدا از اینکه چرخ‌های کثیف از نظر زیبایی‌شناختی خوشایند نیستند، تمیز کردن لاستیک‌ها نیز راهی عالی برای محدود کردن خوردگی یا آسیب‌های مشابه است. ماندن طولانی مدت کثیفی و کثیفی می تواند باعث کنده شدن روکش چرخ شما شود و حتی می تواند رینگ ها را متخلخل تر کند (که می تواند باعث نشتی فشار تایر شود).

تمیز کردن لاستیک‌هایتان به‌صورت روتین و هر دو ماه یکبار می‌تواند به حذف نمک، گرد و غبار و روغن که بخش طبیعی رانندگی است کمک کند و خودروی شما را برای سال‌های آینده در بهترین حالت نگه دارد .

نکات اضافی برای نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو

  • قبل از استفاده از هر گونه مواد شوینده، بررسی کنید که تایرهای شما پس از رانندگی خنک شده باشند.
  • حوله های خاصی را برای تمیز کردن و خشک کردن لاستیک های خود تعیین کنید و از آن ها برای شستن سایر قسمت های ماشین خود استفاده نکنید.