سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین 24

5 دلیل اصلی ترمز اسفجی خودرو

ترمز

وقتی صحبت از خودروها به میان می‌آید، شتاب بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، اما عملکرد عالی چیزی فراتر از حرکت سریع است،  توقف سریع.

هنگامی که مشکل ترمز دارید ، توقف کامل خودروی شما می تواند مهم ترین موضوع باشد. ترمزهای اسفنجی - که به عنوان ترمزهای خمیده یا لطیف نیز توصیف می شوند - اگر فوراً با بازرسی و سرویس ترمز برطرف نشوند، می توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند. بخوانید که چه چیزی می تواند باعث چنین تغییری در عملکرد ترمز شود و چگونه می توانیم به حل آن کمک کنیم.

-1 هوا در خطوط ترمز

هوا در خطوط ترمز یکی از شایع ترین علل ترمزهای اسفنجی است. سیستم های ترمز به فشار هیدرولیک یکنواخت  توزیع شده برای توقف خودروها متکی هستند. هوا در هر یک از این خطوط می تواند این تعادل فشار را از بین ببرد. فشار ضعیف می تواند منجر به زمان، مسافت ویا تلاش بیشتر برای توقف شود. به عبارت دیگر: هوا در خطوط ترمز ممکن است به دلیل نشتی یا کم بودن مایع ترمز باشد.

-2 خط ترمز آسیب دیده

چه چیزی می تواند به خط ترمز آسیب برساند و باعث نشتی شود؟ زنگ زدگی ناشی از نمک و رطوبت جاده می تواند باعث شکننده شدن خطوط ترمز، نشت و شکستگی شود. آسیب ناشی از تصادف اتومبیل همچنین می تواند باعث خم شدن خطوط ترمز شود، آنها را ضعیف کرده و مستعد مشکلات جاده ای کند.

-3مایع ترمز قدیمی یا کم

کم بودن روغن ترمز می تواند دلیل اصلی باشد؟ در اینجا  زمان ممکن است مظنون اصلی باشد. روغن ترمز انرژی را که از  پدال ترمز می گیرد به نیروی مورد نیاز برای توقف خودرو تبدیل می کند. همانطور که لنت ترمز شما با گذشت زمان نازک می شود، روغن ترمز شما نیز کم خواهد شد. 

با سایش و نازک شدن لنت های ترمز، پیستون کالیپر از محفظه خود دورتر می شود و باعث شده مایع ترمز بیشتری در داخل کالیپر ذخیره شود. این مایع ترمز اضافی می تواند منجر به کم شدن مایع ترمز در سیلندر اصلی و بدون هیچ نشانه ای از نشتی شود. 

اگر نمی توانید به یاد بیاورید که آخرین بار چه زمانی سرویس ترمز را انجام داده اید، ممکن است روغن ترمز شما کم شده باشد، فقط به این دلیل که از سیستم ترمز استفاده می کنید یا نشتی دارد ر هر صورت، زمان برنامه ریزی برای بازرسی ترمز فرا رسیده است !

-4 سایش سیلندر

سیلندر اصلی نقش مهمی در توزیع فشار هیدرولیک ذکر شده در شماره 1 ایفا می کند. روغن ترمز را به جایی که باید باشد فشار می دهد تا به توقف خودرو کمک کند. با گذشت زمان، کاسه نمد و اورینگی های  داخل سیلندر ممکن است نشت کنند. حتی ممکن است مجبور شوید پدال ترمز را تا کف خودرو فشار دهید تا ماشین  خود را متوقف کنید، پس سیستم ترمز به سادگی مانند گذشته کارآمد نیست.

-5کالیپر دیسک ترمز آسیب دیده

ترمز گرمای زیادی ایجاد می کند. این گرما می تواند به مرور زمان به کالیپرهای ترمز خودرو شما آسیب برساند. چگونه می توان آسیب کالیپر ترمز را تشخیص داد؟ در بالای ترمزهای اسفنجی، ممکن است متوجه شوید که ماشین شما هنگام توقف به یک طرف یا طرف دیگر کشیده می شودهمچنین ممکن است هنگام ترمزگیری صدای جیرجیر  بشنوید .