سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین 24

سرپلوس چیست،وچرا می شکند (قیمت سرپلوس)

 

فهرست مطالب

1.       پلوس چیست، چرا می شکند و چگونه متوجه می شوید که یکی از آنها شکسته است؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد پلوسب دانید وجود دارد

2.       چرا پلوس می شکند؟

3.       چگونه بفهمم پلوس  شکسته است؟

4.      اصل بخریم یا .....؟

5.      چگونه از پلوس مراقبت کنیم

سرپلوس

پلوس چیست، چرا می شکند و چگونه متوجه می شوید که یکی از آنها شکسته است؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد پلوس بدانید.

اتصال پلوس، اساساً یک میل محرک است که از دیفرانسیل جلو به هر چرخ متصل است در IFS 4WD چرخ ها می چرخند و بالا و پایین می روند، بنابراین پلوس باید با چرخ بچرخد و همچنین توانایی بالا و پایین رفتن را داشته باشد. در کاربردهای اکسل ، اتصالپلوسفقط باید بتواند در حین چرخاندن چرخ از پهلو به پهلو حرکت کند. بنابراین، در حالی که همه آنها متفاوت به نظر می رسند، آنها کار یکسانی دارند ... ارائه حرکت به چرخ های جلوی شما.

اطلاعات مفید خودرویی

چرا سر پلوس یا مشعلی پلوس می شکند؟

مقصر اصلی وارد آمدن ضربه است، مانند زمانی که یک چرخ در حال چرخش از زمین بلند می شود و سپس به سختی فرود می آید. چیزی که می تواند اغلب با یک سیستم تعلیق مستقل اتفاق بیفتد. ضربه با شوک فشار زیادی را بر روی خط محرکه وارد می کند و سر پلوس و مشعلی پلوس معمولا ضعیف ترین حلقه هستند. این باعث می شود مفصلپلوس  از نظر فیزیکی ترک بخورد، یا در برخی موارد شفت اصلی بریده می شود، اما این امر چندان رایج نیست. اگر دیدید که یک چهار چرخ متحرک شروع به پرش می کند، یا در حین بالا رفتن از مانع پرش می کند، این دقیقاً همان شرایطی است که  سر پلوس و مشعلی پلوس را از بین می برد.

از آنجایی که آنها یک بخش متحرک هستند، زمان  باعث فرسودگی آنها نیز می شود. به عنوان مثال، مفاصلپلوسدر HiLux  من بیش از 285000 کیلومتر را طی کرده اند و پس از نصب یک کیت گردگیر پلوس جدید، یک گردگیر را جدا کرده اند. در هنگام برخاستن از زمین متوجه صدای کوبنده‌ای شدم و مطمئناً گردگیر ها  پاره شده اند. نحوه تعویض سر پلوس  را در مقاله دیگری توضیح خواهم داد. گوش به زنگ باشید.

اگر صحبت از بلند کردن IFS 4WD باشد، این نیز فشار بیشتری بر پلوس شما وارد می‌کند، زیرا اکنون زاویه عملکرد بسیار تندتر است. موثرترین راه برای کاهش این، نصب چیزی است که به عنوان افت اختلاف شناخته می شود، و در نتیجه زاویه عملکرد را کاهش می دهد. این چیزی است که من باید به آن توجه کنم تا پلوس های جدید و بسیار مهم محافظت کنم.

لاستیک‌های بزرگ‌تر نیز یک کشنده سر پلوس و پلوس کامل هستند، با قطر غلتشی بزرگ‌تر و جرم فنر نشده سنگین‌تر که از نظر فیزیکی فشار بیشتری بر روی آن‌ها وارد می‌کند. ناگفته نماند چسبندگی افزایش یافته توسط لاستیک‌های بزرگ‌تر جهت خارج از جاده، هنگامی که لاستیک بلند می‌شود و به سختی فرود می‌آید، اثر ضربه بزرگ‌تر می‌شود.

چگونه بفهمم سرپلوسشکسته است؟

اگر هنگام چرخش های محکم یا شتاب گیری در حالت 4WD می توانید صدای کلیک بشنوید، این نشانه مطمئنی است که سرپلوس شما در راه هستند. این هم برای خودروهای محور جلو و هم برای خودروهای دارای IFS اعمال می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، همانطور که در بالا ذکر شد، گردگیرهای در خودروهای IFS است که در خودروهای 4WD بسیار رایج است، زیرا در برابر پاره شدن آن‌ها و همچنین فرسودگی در اثر استفاده آسیب‌پذیر هستند. هنگامی که یک گردگیر پلوس  پاره می شود، این اجازه می دهد تا چربی از گرگیر خارج شود و باعث می شود که سرپلوسخشک شود و اساساً خود تخریب شود. اگر به اندازه کافی زود متوجه این موضوع شوید، می توان یک گردگیر ساده را تعویض کرد و چند قوطی چربی زدا را برای پاک کردن آشفتگی خریداری کرد، اما در بسیاری از موارد تعویض کل واحد و نگه داشتن نمونه قدیمی به عنوان یدک مقرون به صرفه تر است.

اصل بخرید یا گارانتی دار؟(خرید سرپلوس)

در بیشتر موارد، پلوس کامل ارائه شده از یک سازنده قوی ترین موجود است. به طور طبیعی، شرکت‌های پس از فروش مانندعظام، امیرنیا، فرانتک  ایران وجود دارند که سرپلوس مشعلی پلوس و پلوس کامل با مشخصات رقابتی را می‌سازند.

برای خرید سرپلوس پژو 405 خودم، خریدهای زیادی انجام دادم و برخی از سرپلوس ها واقعاً ارزان را به صورت آنلاین با قیمت حدود 300 هزار تومن پیدا کردم. اما این بسیار ارزان است، و خیلی خوب است که درست باشد. به عنوان مثال، رزومه های اصلی امیرنیا هر کدام بیش از 500 هزار تومن بود که برای من بسیار گران است اما از نظر تجربه کیفیت خوبی دارند.

برای من، برای یافتن حد وسط به بازار و گارانتی دارسرپلوسفرانتک گرفتم. آنها ارزان‌ترین نبودند، اما ارزان‌تر از اصلی  بودند و می‌دانم که می‌توانم به یک شرکت بزرگ مانندفرانتک  نسبت به یک شرکت اینترنتی تصادفی بدون چهره که وعده‌های بزرگی در مورد کیفیت OE می‌دهد اعتماد کنم. تحقیق خود را در اینجا انجام دهید، و اگر چیزی بیش از حد، خوب به نظر می رسد که درست باشد، به طور کلی خواهد بود. گارانتی، و همچنین پشتیبانی از خدمات مشتری، شاخص خوبی برای کیفیت است. اگر در صحرای لوت ادعای گارانتی داشته باشید، آیا آن شرکت مبتنی بر اینترنت بدون چهره به شما کمک خواهد کرد؟ پس در خرید سرپلوس پراید یا پژو خود دقت کنید

چگونه از سرپلوسمراقبت کنیم

ترفند برای به دست آوردن عمر طولانی پلوس ها ، این است که تهاجمی رانندگی نکنید. همدردی مکانیکی کلیدی برای رانندگی طولانی مدت و بدون مشکل است. در زیر پنج نکته مهم برای جلوگیری از شکستگی پلوس آورده شده است:

  1. عاقلانه خسته نباشید، به رانندگی خود احترام بزارید
  2. از زوایای شدید فرمان اجتناب کنید.
  3. هنگام دنده عقب مراقب باشید این زمانی است که یکپلوسدر ضعیف ترین حالت خود قرار دارد.
  4. اگر لاستیک‌ها را بیش از سه ثانیه می‌چرخانید و به جلو حرکت نمی‌کنید... چرخیدن لاستیک‌های خود را متوقف کنید
  5. هنگام بلند شدن لاستیک از ضربه خودداری کنید